Sunday, February 7, 2010

IPCC "scientific" reports based on input from groups like Greenpeace

The UN's International Panel on Climate Change (IPCC) has been the main vehicle to spread the so-called "scientific" evidence in favour of the climate change ideology.  Yet, the more we poke around, the less scientific the IPCC turns out to be.  

Claims that thousands of scientists contribute to the report are hugely overblown and misleading.  And now we learn that interest groups are sometimes cited as the only evidence for some of the damage that climate change is supposed to wreak on our planet.  Case in point:

Considered the climate Bible by governments around the world, the UN's Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) report is meant to be a scientific analysis of the most authoritative research.

Instead, it references literature generated by Greenpeace - an organization known more for headline-grabbing publicity stunts than sober-minded analysis. (Eight IPCC-cited Greenpeace publications are listed at the bottom of this post.) (Source)

The article that I quote goes on to cite many examples where the IPCC relies on interest groups like the World Wildlife Federation, Friends of the Earth or the David Suzuki Foundation for some of their "scientific" evidence.  This is a dangerous route.  (By the way, don't be deceived by the David Suzuki Foundation's charismatic leader.  The group is extremely politicized and ideologically driven.)

You should browse the blog quoted above, authored by Donna Laframboise of Toronto.  She does a good job of exposing the holes in the credibility of the climate-change-theorists.  You won't find this valuable info in the main stream media.